Omul de afaceri Andrei Domoşcan a devenit noul director al ÎS „Calea Ferată Moldova”, anunță Politik.md cu referire la Radio Europa Liberă. Potrivit sursei, acesta ar fi lucrat din 2005 până anul trecut pentru controversata companie transnistreană Sheriff, unde a deținut și funcția de director-general adjunct.
Noul director general al CFM, a activiat în diverse structuri: de la lider comsomolist în epoca sovietică,la director al unor întreprinderi din cadrul grupului Sheriff din regiunea separatistă şi chiar de director-general adjunct al acestui gigant.
Viceministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vladimir Cebotari, a declarat pentru Europa Liberă că ministerul a acceptat propunerea Consiliului de Administrare a întreprinderii Calea Ferată de a-l numi în funcţia de director al întreprinderii pe Andrei Domaşcan. În același timp, oficialul recunoșate că autoritățile moldovene nu cunosc nimic despre presupusa activitate a omului de afaceri la Sheriff.
„Nu ştiu dacă făcea parte din grupul Shriff de la Tiraspol. Noi ştim că dumnealui are studii tehnice superioare. Are o experienţă bogată în mai multe poziţii de administrare în mai multe companii. Ultima activitate de muncă era chiar aici, în Chişinău, la companii private. Dumnealui a prezentat cea mai clară viziune referitor la ceea ce se întâmplă la Calea Ferată şi măsurile care urmează să fie întreprinse. Din câte noi am văzut dumnealui posedă şi informaţii despre situaţia pe interior la întreprinderea Calea Ferată”, a menționat Vladimir Cebotari.
La concursul pentru ocuparea funcţiei vacante de director general al întreprinderii au participat alte două candidaturi, Vasile Pogor, şeful gării Bălţi-Slobozia şi Natalia Lipskaia, expertă în domeniul transportului şi logisticii. Citată de kommersant.md, Natalia Lipskaia a declarat că va contesta în instanţă felul în care s-a desfăşurat concursul, la părerea sa, cu multe încălcări de procedură.
Fostul șef, Vitalie Strună, cunoscut pentru modernizarea trenurilor moldovene la o uzină românească a fost demis cu două luni în urmă, după eliminarea de la guvernare a liberalilor lui Mihai Ghimpu, care controlau transporturile.Funcţia de director al întreprinderii Calea Ferată a devenit vacantă la 20 iunie, după ce noul ministrul al transporturilor Vasile Botnari l-a demis pe fostul manager al întreprinderii Vitalie Strună, despre care se spune ca ar fi direcţionat  comanda  modernizării a patru locomotive de tip Diesel către o companie românească la care Strună activase anterior.
  

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE