Potrivit membrilor care au aderat deja la proiect, platforma digitală WINET le va aduce mai multă vizibilitate și numeroase oportunități în comerțul transfrontalier. Mai mult, câțiva dintre actualii membri ai platformei spun că își doresc să valorifice și ocaziile de a face networking cu potențialii parteneri în cadrul evenimentelor tematice planificate în cadrul proiectului. În continuare, aflați despre unele dintre motivele care au impulsionat câteva vinării din Republica Moldova să devină membre ale proiectului WINET.

Constantic Șevciuc, director și fondator al vinăriei Chateau Cristi„Scopul de a-i aduce împreună pe vinificatorii moldoveni, români și bulgari deopotrivă mi s-a părut, din start, o idee bună. Da, suntem competitori, dar în același timp membrii fiecărei industrii trebuie să-și respecte oponenții și să conlucreze cot la cot cu ei, pentru o avansare comună, în forță. Acest proiect oferă oportunitatea de a cunoaște mai bine piața externă, de a face noi legături și de a crea o rețea de networking în industria vinificației din Bazinul Mării Negre. Așteptările mele sunt direct proporționale cu scopurile și obiectivele proiectului. Și cred că ele vor fi atinse. În ultima perioadă ne convingem tot mai mult de faptul că, dacă o afacere nu există online, atunci ea nu prea are premize de creștere. Cred că accentele trebuie să fie puse pe digitalizarea efectivă în industria vinicolă. WINET este, în sine, o platformă online pentru industria vinicolă, ceea ce vorbește despre faptul că un pas în acest sens a fost făcut deja. Desigur, nici networking-ul offline nu trebuie neglijat, întrucât contactul viu, schimbul de idei și de bunele practici sunt câteva instrumente care au mișcat întotdeauna carul din loc”.

 
 
 
 
 

Sergiu Ungureanu, Export Sales Manager Vinăria Purcari: „Orice acțiune care ar spori cognoscibilitatea vinurilor noastre peste hotarele republicii este benefică nu numai companiei noastre, dar și țării în general, Moldova având un potențial vinicol enorm. Promovarea printre consumatorii mai puțin familiarizați cu produsul nostru, reducerea hotarelor dintre noi și potențialii cumpărători, informarea tuturor utilizatorilor despre calitățile produsului nostru, atât vinicol, cât și turistic, dar și promovarea valorilor noastre naționale sunt idei pe care le salutăm. Începutul unei campanii de promovare și de prezentare a beneficiilor, atât pentru promotorii cât și pentru utilizatorii platformei și informarea corectă, este primul pas spre succes în orice domeniu de activitate”.

Elena Uporova, director department Marketing, vinăria Radacini: „Am văzut potențial în proiectul WINET. În primul rând, platformele online sunt cele mai populare resurse pentru obținerea informațiilor. Pentru noi, producătorii, acestea oferă o oportunitate suplimentară de identificare a potențialilor parteneri. În al doilea rând, WINET este o platformă excelentă pentru promovare și, ceea ce este de asemenea de apreciat, nu necesită cheltuieli din partea producătorilor. În al treilea rând – beneficiile suplimentare pe care proiectul le oferă, unul dintre exemple fiind studierea experiențelor producătorilor din țările vecine, ceea ce va oferi premise pentru discuții și pentru împărtășirea bunelor practici. Ce așteptări am de la această platformă? Consider că organizarea diverselor seminare tematice, traininguri în domeniul comunicării în țările respective (România, Bulgaria), a companiilor poziționate ca lideri de piață și, desigur, mi-aș dori să am ocazia de a participa la programe de schimb de experiență”.

 

Proiectul WINET – Comerț și Inovație în Industria Vinului este finanțat de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional BLACK SEA BASIN 2014-2020.

Companiile din sectorul vinicol care își doresc să solicite mai multe informații despre proiectul WINET și despre procesul de înregistrare în cadrul acestuia o pot face prin intermediul coordonatoarei de proiect Elena Oleinic-Slivinschi la adresa de e-mail elena.oleinic-slivinschi@invest.gov.md.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE