Autoritățile de la Chișinău speră să rezolve problema readucerii companiilor Low Cost pe piața avia din Moldova. Dincolo de aspectele de securitate legat de situația din regiune, rezolvarea acestei probleme va depinde în mare parte și de politicile statului în gestionarea eficientă a Aeroportului Internațional Chișinău, implicit a eliminării unor taxe și bariere aeroportuare care creează un impediment pentru operatorii avia care ar dori să penetreze piața din Moldova.
După plecarea Wizz Air, deocamdată nici un operator low cost nu a intrat pe piață, iar autoritățile au promis de nenumărat ori, cu diferite ocazii, că cetățenii moldoveni, inclusiv cei din diasporă, vor avea aceste posibilități de a zbura la prețuri avantajoase. La începutul verii, când traficul aerian este în creștere, autoritățile anunțau triumfalist despre reducerea scandaloasei taxe de 9 euro per pasager de la Aeroportul Internațional Chișinău. Taxa a fost diminuată, potrivit unui ordinului publicat în Monitorul Oficial, însă potrivit altui ordin a fost majorată taxa de servicii pentru pasageri pentru cursele regulate efectuate de pe Aeroportul Chișinău și pentru pasagerii curselor neregulate.
Cuantumul taxei pentru serviciul de pasageri, pentru asigurarea securității aviației și impozitul pe parcarea depășită de limitele aeronavelor au rămas neschimbate.
Ultima promisiune în acest sens este cea Președintelui Maia Sandu făcută la Congresul Diasporei. Sandu a spus că autoritățile cunosc despre problema zborurilor, numărul mic al acestora și anulările frecvente și lucrează insistent pentru a o înlătura. La Congresul Diasporei, șeful statului Maia Sandu, a declarat că autoritățile țin cont de numărul moldovenilor în fiecare țară și încearcă să prioritizeze rezolvarea acestei probleme, pornind de la necesitățile cele mai mari, de acolo de unde cei mai mulți moldoveni călătoresc acasă și înapoi.
„Știu că anul acesta a fost mai dificil să ajungeți acasă din cauza insuficienței numărului de zboruri. Mai întâi ne-am confruntat cu problema pandemiei, care a complicat această situație, după care s-a început războiul Rusiei în Ucraina, au apărut probleme de securitate mai mari și problema revenirii acasă sau a numărului suficient de curse aeriene către Chișinău a devenit una foarte și foarte complicată”, a spus Maia Sandu.
Ea a confirmat că Autoritățile discută practic săptămânal această problemă.
„Din păcate, eforturile noastre de până acum nu au dat încă suficiente rezultate, dar este un subiect pe agendă și sperăm să reușim să asigurăm cât mai multe zboruri. Să știți că ținem cont de numărul moldovenilor în fiecare țară și încercăm să prioritizăm rezolvarea acestei probleme, pornind de la necesitățile cele mai mari”, a menționat președintele Maia Sandu.
După preluarea de către stat a Aeroportului Internațional Chișinău autoritățile au lansat mesaje diferite privind viitorul acestui activ important al statului. O parte din politicieni ar susține concesionarea aeroportului, alții spun că el ar trebui să rămână în posesia statului