Andrei Spînu, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, își dorește semnarea unui parteneriat public-privat pentru Aeroportului Internațional Chișinău. Spînu a declarat la Vocea Basarbiei că Aeroportul are nevoie de o investiție de circa 6 miliarde de lei, bani pe care bugetul de stat nu-i are, iar un posibil investitor ar fi un consorțiu franco-german pentru a opera acest activ. Oficialul mai spune că una din problemele pentru autorități este lipsa unei expertize necesare, implicit atragerea unor operatori noi pe piața avia din Moldova

„Pe de o parte, există presiunea ca noi să reducem taxele aeroportuare, iar asta înseamnă că dacă le reducem nu ai alte venituri să investești. Investițile pentru Aeroport s-ar cifra între 200 sau 300 de milioane de euro, bani pe care statul nu-i are. Noi trebuie să găsim o alternativă, iar alternativa nu sunt doar banii, dar și alte aspecte cum este proiectarea și construcția acestui obiect din perspeciva tendințelor pe viitor. Una alt aspect important este operarea Aeroportului, iar aici nu vorbim de infrastructura de deservire aeroportară, dar cine se ocupă de atragerea operatorilor aerieni, noi trebuie, de undeva, să aducem expertiza asta. Nu avem, încă, o decizie asupra modului pe care o să mergem. Dacă vom ajunge la o înțelegere, va fi un parteneritat public-privat în care Aeroportul va rămâne în proprietatea statului, dar vom atrage companii ca să opereze acest activ”, a spus Andrei Spînu.

În martie, 2023, Aeroportul Internațional Chișinău a trecut integral în gestiunea statului, după ce acest activ a fost dat în concesiune companiei Avia Invest în 2013, pentru o perioadă de 49 de ani.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE