"Ne interesează cât de obiectiv și de echidistant reflectă jurnaliștii campania electorală în mass-media", a menționat Nadine Gogu, director interimar CIJ, miercuri, 25 februarie, în cadrul unei conferințe de presă, transmite Politik.
În cadrul conferinței de presă a fost prezentat raportul de monitorizare a primei etape (5-18 februarie) de către Centrul Independent de Jurnalism (CIJ).
În primele două săptămâni de campanie electorală, mass-media monitorizate au reflectat activ evenimentele care au vizat, direct sau indirect alegerile și concurenții electorali. În total, cele 24 de mijloace de informare în masă supuse monitorizării au difuzat sau publicat 3537 de material relevante.
Potrivit redactorului șef al revistei mass-media, Nicolae Negru, la Moldova 1, Radio Moldova, NIT şi Antena C, a fost atestat un dezechilibru enorm în citarea concurenţilor electorali ca surse de ştiri electorale. La Moldova 1, reprezentanţi ai Guvernului, preşedintele Republicii Moldova, preşedintele Parlamentului şi alţi reprezentanţi ai PCRM au fost citaţi de 156 de ori, iar celelalte partide luate împreună au servit drept surse de ştiri de 129 ori. Euro TV, PRO TV, TV 7 şi Vocea Basarabiei au manifestat o tendinţă spre echilibru din acest punct de vedere.
În perioada 5-19 februarie, cele opt posture de radio și televiziune supuse monitorizării au difuzat un număr foarte mare de materiale (2943) cu caracter electoral. Cele mai multe știri, emisiuni de opinie și publicitate electoral au fost puse pe post de Moldova1, radio Moldova și Antena C.
Presa scrisă, precum şi agenţiile şi portalurile de ştiri monitorizate reflectă campania electorală de pe poziţii editoriale diferite, în funcţie de simpatiile sau antipatiile editorilor. Unele instituţii mass-media favorizează evident un concurent electoral sau altul, prezentându-l doar în context pozitiv în ştiri şi materiale de opinie.
Ziarele, agentiile de presa si portalurile informationale monitorizate de asemenea au reflectat campania electorala de pe pozitii editoriale diferite. Unele institutii mass-media au favorizat evident un concurent electoral sau altul, prezentandu-l doar in context pozitiv in stiri si materiale de opinie.
Mass-media monitorizate: Moldova1, ProTv, NIT, EuroTv Chișinău, Tv7, radiouri: Radio Moldova, Antena C, Vocea Basarabiei. Presa scrisă: Moldova Suverană, Nezavisimaia Moldova, Săptămâna, Flux, Moldavsckie Vedomosti, Jurnal de Chișinău, Timpul de dimineață, Komsomoliskaia Pravda SP (Bălți), Vesti Gagauzii, Realitatea (Soroca), Cuvântul (Rezina). Agenții de presă și portaluri web: Moldpres, Infotag, www.omg.md, www.unimedia.md.
Proiectul se realizează în parteneriat cu Institutul de Marketing și Sondaje IMAS-INC Chișinău și Asociația Presei Independente. Perioada de monitorizare a mass-mediei este 5 februarie - 5 aprilie.
Rezultatele vor fi făcute publice prin rapoarte bilunare, în prima lună a monitorizării, apoi săptămânale.