Guvernul îmbunătățește gestionarea infrastructurii feroviare și instituie un mecanism stabil de cofinanțare bugetară a lucrărilor de întreținere și modernizare a rețelei feroviare din Republica Moldova. În acest scop, a fost aprobat Contractul multianual pentru administrarea infrastructurii feroviare.
Potrivit documentului, sunt prevăzute alocări anuale de la bugetul de stat pentru lucrări de reparație, întreținere și dezvoltare a infrastructurii feroviare. Suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului.
Contractul va avea o durată cuprinsă între 3 și 5 ani și va include mecanisme clare de monitorizare a lucrărilor realizate, astfel încât banii publici să fie folosiți cu responsabilitate.
Implementarea Contractului multianual va asigura condițiile necesare pentru creșterea siguranței și vitezei trenurilor, sporirea competitivității transportului feroviar, precum și reducerea uzurii drumurilor, prin transferul traficului de mărfuri de la camioane la trenuri.
Deficitul anual de întreținere și reînnoire a Căii Ferate din Moldova este de peste jumătate de miliard de lei. Guvernul își asumă să acopere timp de cinci ani aproape o treime din acest deficit, notează IPN.
Totodată, din cauza nerealizării lucrărilor necesare de mentenanță, la CFM s-a creat un deficit de întreținere de 573 de milioane de lei anual. Astfel, pentru operarea rețelei, Guvernul își asumă să aloce în următorii cinci ani câte 166 de milioane de lei.
Alocările anuale de la bugetul de stat sunt destinate lucrărilor de reparație, întreținere și dezvoltare a infrastructurii feroviare. „Implementarea contractului multianual va asigura condițiile necesare pentru creșterea siguranței și vitezei trenurilor, sporirea competitivității transportului feroviar, precum și reducerea uzurii drumurilor, prin transferul traficului de mărfuri de la camioane la trenuri”, precizează autoritățile.