Deputații din această legislatură au ventilat memoria, și-au adus aminte, iarăși, de mult pătimitul traseu rutier, din nordul Moldovei, Soroca-Arionești-Otaci. O porțiune de drum aflat în stare catastrofală, de mulţi ani, care urmează a fi reparat capital, dar nimeni nu știe când se va întâmpla aceasta. S-au perindat guverne, la Chișinău, s-au făcut promisiuni din cincinal în cincinal, dar…

Parlamantarii au ratificat încă un acord de finanțare pentru acest tronson rutier, banii urmând să fie acordați de către tradiționalii partneri de finanțare ai Moldovei, BEI și BERD.

Despre renovarea traseului Soroca Otaci s-a vorbit încă în 2013 când s-au pus bazele unui contract de finanțare, apoi am avut un proiect de reparaţie a acestuia, pornit în 2016, cu promisiuni pe 2018, după care am asistat la falimentarea companiei care semnase contractul. Antreprenorul a plecat, au mai făcut-o și alții, a plătit sau nu penalități legate de termenii de executare a lucrărilor nu știm, probabil au plătit, iar drumul Soroca -Otaci a rămas doar cu valuri de pietriş și bolovani.

Aflați în Parlament, reprezentanții ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale au pus cuvântul și onoarea că, de această dată, proiectul rutier va fi gata. Deputații, la rândul lor, mai fac o promisiune alegătorilor, din zona data, că reparația acestui drum se va finaliza, doar că renovarea lui nu va începe acum, dar la anul.

Ministerul a estimat costurile de reparaţie la 50 milioane de euro, bani pe care îi va contracta sub formă de împrumut de la BERD şi-i va bugeta pentru anul 2023. Tot la începutul anului viitor urmează a fi anunţată şi licitaţia, a câta deja, cu caietul de sarcini pentru construcţia acestui drum. Despre studiul de fezabilitate nici nu mai vorbim. Această sintagmă a devenit una de ocară în toate contractele, pentru care se iau bani, la greu, așa încât nu mai înțelegi ce este prioritar, studiul de fezabilitate sau construcția drumului propriu-zis.

Va fi dificil, din cauza majorării prețurilor, iar autoritățile de la Chișinău spun că nu au capacitatea să repare, cu proprii bani, traseul care măsoară aproape 60 de kilometri, de aceea, s-a apelat, iarăși, la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

„Planificăm semnarea unui nou contract conform unei noi documentații de proiect, la mijlocul anului viitor. În total, conform prețurilor noi, inclusiv supervizarea lucrărilor, suma estimativă a ajuns la 50 de milioane de euro”, a declarat, în plenul Parlamentului, Radu Rogovei, șeful Direcției Infrastructura de Transport din cadrul ministerului de resort.

Drum bun!

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE