Cetățenii români care locuiesc în străinătate și nu au domiciliul în România vor putea obține cartea electronică de identitate, în urma unor modificări legislative adoptate de Guvernul român, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne de la București. Potrivit noilor reglementări, orice cetățean român cu domiciliul în afara României va putea solicita documentul electronic dacă deține un pașaport valabil care atestă țara de domiciliu sau documente oficiale eliberate de autoritățile străine din care reiese că locuiește în respectiva țară. De asemenea, solicitantul trebuie să aibă un cont validat pe platforma online a MAI – https://hub.mai.gov.ro.
„Demersurile sunt în curs pentru ca, în viitor, aceste documente să poată fi emise și prin oficiile consulare ale României din străinătate”, a precizat MAI.
Extinderea serviciilor consulare în acest sens va fi realizată în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe, în baza unui calendar care urmează să fie stabilit.
Modificările legislative au fost publicate în Monitorul Oficial al României la 27 martie 2025 și vin în urma unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene din 2024 privind drepturile cetățenilor europeni.