Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) anunță că a propus mai multe modificări la Codul transporturilor rutiere pe care le-a formulat către autoritățile din Guvern și Parlament.

Transportatorii propun ca programele de transport național să fie formate conform cerințelor UE, în special modul de deschidere a rutelor. Totodată ei solicită ca programele de transport internațional să fie liberalizat similar celui din UE. Este vorba de existența unui contract de paritate între operatorii de transport pe rutele inernaționale si a deține autorizație de la toate țările de tranzit. Liberalizarea ar presupe că aceste două cerințe nu ar fi obligatorii.

Transportatorii mai cer reînoirea de drept a autorizațiilor să fie similară celor din Europa, adică după expirarea autorizației, dacă operatorul de transport pe tot parcursul termenului inițial al autorizației nu a comis incălcări grave la deservirea rutei, atunci el dispune de dreptul de a beneficia de reînoirea aurtorizației încă pe o jumătate din termenul inițial fară ca ruta să fie expusă la concurs. Guvernul, spun transportatorii, vrea excluderea acestei prevederi.

În același context, transportatorii propun ca sistemul unic de vânzare a biletelor să fie exclus din proiectul de lege sau să fie modificat similar legislației României. Transporatorii insistă ca acest sistem de vânzare a biletelor să fie racordat la Serviciul Fiscal dr Stat și nu la ANTA pentru că, spun transportatorii, ANTA va contracta o companie care să gesioneze sistemul, iar transportatorii vor fi obligați să achite un comision din contul operatorilor de transport, costurile fiind estimate la 50 de milioane de lei.

Reamintim că operatorii de transport au anunțat că în cazul ignorării acestor solicitări ei vor relua protestele prin sistarea rutelor regulate și organizarea protestelor regulate în PMAN pe tot parcursul anului viitor.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE