Parlamentul a aprobat în prima lectură mai multe modificări la Codul transportului rutier, în contextul în care săptămâna aceasta asociațiile de transportatori au protestat în legătură cu promovarea acestor modificări în legislație. Proiectul votat în prima lectură în opinia deputaților PAS va face transportul din țară mai accesibil și mai sigur pentru cetățeni. Deputatul PAS, Radu Marian a scris că documentul vizează câteva modificări importante:

-Vor fi eliminate limitările de oră atât la nivel de transport internațional, implicit reducerea intervalului până la 15 min pentru cursele la nivel național. Până acum era practic imposibil ca un nou operator de transport să înceapă să presteze astfel de servicii;

-Ajutăm primăriile și primarii să ofere transport locuitorilor. APL-urile vor putea iniția deschiderea și modificării unei noi curse regulate. Este esențial ca APL-urile să aibă un rol activ în procesul decizional deoarece sunt cei care dețin informații actualizate despre fluxul de locuitori și știu cel mai bine necesitățile oamenilor;

-Reducem birocrația! Operatorii de transport rutier pot spune ”adio” foii de parcurs, aceasta fiind exclusă din lista documentelor de strictă evidență. Iar pentru a reduce și mai mult din birocrație, vor fi excluse din lista documentelor necesare la bord, un șir de acte care există deja în sistemele informaționale ale Agenției Naționale Transport Auto (informația privind inspecția tehnică, certificate de competență profesională, etc.);

-Fiscalizăm și digitalizăm transportul rutier: e-bilet, e-gps și e-routing. Impunem fiscalizarea procesului de acordare a biletului de călătorie, biletele vor fi emise în forma bonurilor fiscale sau a documentului electronic. Ne vom asigura că acest lucru să se întâmple până la sfârșitul anului 2024;

-Eliminăm contradicțiile existente referitoare la termenul și modalitatea de eliberare a autorizațiilor. După expirarea termenului de autorizație care durează 8 ani, operatorii de transport auto vor putea să mai activeze încă 4 ani – dacă vor întruni criteriile prestabilite care vor fi reglementate de Guvern.  

În contextul acestor modificări asociațiile de transportatori au declarat că proiectul propus de Guvern Parlamentului va duce la falimentarea ramurii. Reducerea intervalelor de curse va genera accidente rutiere intro-o goană după pasageri și profit pentru cursele naționale. Totodată, transportatorii au admis că vor interveni pentru a ajusta acest proiect pentru versiunea finală a lui.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE