La Chișinău a fost lansată o campanile de promovare a reducerii consumului de alcool în rândul populaţiei din țară de către Ministerul Sănătăţii în colaborare cu Biroul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) din Moldova şi cu suportul financiar al Uniunii Europene.
Campania are genericul „Cu mintea trează” și este adresată în primul rând şoferilor şi femeilor gravide, precum şi populaţiei generale şi adolescenţilor.
Obiectivele campaniei sunt de a mări cunoştinţele grupurilor-ţintă despre impactul nociv al consumului de alcool asupra stării de sănătate; de a reduce percepţia populaţiei generale precum că consumul de alcool nu poate fi dăunător şi de a mări numărul persoanelor care au adoptat comportamente pozitive, precum abţinerea de la consumul de alcool în timpul sarcinii, în timpul conducerii unei vehicul sau la locul de muncă, inclusiv în rândul adolescenţilor cu vârsta de până la 18 ani.
Campania naţională de comunicare include o serie de spoturi video şi audio, ce vor fi difuzate gratuit la mai multe posturi TV şi de radio din ţară, broşuri destinate populaţiei generale, şoferilor şi femeilor însărcinate, postere şi billboard-uri, ce vor fi plasate în incinta instituţiilor medicale şi respectiv în locurile publice din municipiile Chişinău şi Bălţi, centrele raionale din republică. Evenimentul se va desfăşura în perioada februarie 2014 – februarie 2015.
De menţionat că, în R. Moldova, în 2012 rata deceselor cauzate de consumul de alcool a fost aproximativ de 176,38 per 100 mii de locuitori, iar rata deceselor cauzate de ciroză este una dintre cele mai înalte din Europa, în anul 2012 fiind de 82,08 per 100 mii de locuitori.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE