Procesul de înmatriculare a vehiculelor va fi mai simplu și mai comod pentru cetățeni. Acest lucru a devenit posibil după ce, la inițiativa Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Guvernul a aprobat un șir de modificări privind modul de identificare, documentare și evidență a vehiculelor și agregatelor acestora, inclusiv eliminarea necesității prezentării facturii de vânzare–cumpărare pentru înmatricularea de stat, comunică Politik.md.
În prezent, în procesul de înmatriculare sunt implicate trei persoane, fiecare cu atribuțiile sale specifice. ”După aprobarea acestei hotărâri, va fi numit un singur responsabil de procesarea datelor privind înmatricularea vehiculului, expertul–registrator. Astfel, cetățeanul, la înmatricularea unității de transport, se va adresa la o singură persoană, care îi va da documentul și certificatul. Procedura devine cât se poate de simplă și transparentă”, susține ministrul de resort, Pavel Filip.
În același timp, expertul-registrator va purta răspunderea deplină pentru corectitudinea datelor introduse, fapt ce va exclude posibilitatea falsificării documentelor de însoțire a vehiculelor, a numerelor motoarelor, caroseriei sau a agregatelor, precum și reutilizarea acestora fără autorizare. Schimbul de informații dintre Ministerul Apărării şi ÎS „Registru” va reduce la maxim necesitatea implicării factorului uman în procesul de înregistrare a vehiculelor şi va elimina barierele birocratice şi riscurile de corupţie existente.
În cadrul ședinței tematice s-a decis, de asemenea, excluderea facturii de vânzare – cumpărare din lista documentelor obligatorii pentru înmatricularea de stat a vehiculelor și agregatelor acestora. Actualmente, în procesul înmatriculării unităților de transport, în cazul înstrăinării acestora, în baza contractului de consignație poate fi solicitată prezentarea facturii de vânzare-cumpărare, eliberată de magazinele de consignație contra unei sume de bani. Acest fapt creează incomodități cetățenilor. În plus, factura de vânzare-cumpărare este un document depășit de timp, care nu se mai utilizează în țările europene.
Excluderea acestuia va optimiza procesul de înmatriculare a vehiculelor, va reduce cheltuielile suportate de către cetățeni și va simplifica procedurile de acordare a serviciilor respective.Unicul document ce va atesta înstrăinarea vehiculului va fi contractul încheiat conform legislației în vigoare.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE