Începând cu data de 23 martie 2023, Agenția Servicii Publice lansează în regim de pilotare prestarea a 19 servicii din domeniul stare civilă prin noua platformă de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE), elaborată în conlucrare cu Agenția de Guvernare Electronică. Printre documentele care vor pot fi solicitate se numără certificatul, duplicatul ori extrasul actului de naștere, de căsătorie, de deces, de divorț ori cel de schimbare a numelui sau prenumelui.

Serviciile de stare civilă pot fi accesate online, prin intermediul portalului serviciilor publice:  https://servicii.gov.md/ro   de pe orice calculator sau dispozitiv mobil conectat la Internet, fără a fi nevoie să vă deplasați la subdiziunile teritoriale ale Agenției Servicii Publice.

 Pentru a solicita online serviciile de stare civilă, prin intermediul noii platforme, beneficiarul trebuie să dispună de semnătură electronică. Încurajăm cetățenii Republicii Moldova să obțină o semnătură digitală.

 În prezent, documentele de stare civilă comandate online pot fi obţinute de către beneficiar doar pe purtător de hârtie. Actele  pot fi ridicate la sediul unui centru multifunctional, pe care l-ați selectat atunci când ați plasat comanda, ori le puteți primi direct la adresa indicată, utilizând serviciul guvernamental de livrare MDelivery.

 Serviciile de stare civilă, comandate online, se furnizează contra plată şi se achită prin intermediul serviciul guvernamental de plăți electronice Mpay.

Totodată ASP informrază cetățenii că prestarea serviciilor de stare civilă de pe noua platformă este lansată în regim de pilotare, ceea ce nu exclude apariția unor neconformități.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE