După ce a cheltuit peste jumâtate de miliard de lei în anii 2007-2009, statul mai pompează încă o dată bani pentru reanimarea tronsonul feroviar Cahul-Giurgiulești. Comisia sitații Excepționale (CSE) a decis alocarea a 60 de milioane de lei pentru tronsonul feroviar Cahul-Giurgiulești, a anunțat purtătorul de cuvânt al Executivului, Daniel Vodă.

El a precizat că resursele vor fi transferate întreprinderii de Stat „Calea Ferată”, care este responsabilă de implementarea proiectului.

„ Astfel, CSE a decis alocarea prin redistribuire a 60 de milioane de lei pentru reabilitarea linii de cale ferată Cahul-Giurgiulești, km 74”, a menționat Daniel Vodă.

Potrivit lui, lucrările de reabilitare a terasamentului liniei de cale ferată localizat în apropierea satului Băleni, se autorizează imediat, urmând ca, documentația de proiect să fie definitivată pe parcursul executării lucrărilor.

Întreprinderea de Stat Cale Ferată din Moldova (CFM) a închis circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești, acum un an, din cauza alunecărilor de teren care au afectat infrastructura feroviară.

Amintim că în anii 2007-2009, pe timpul guvernării comuniste, statul a cheltuit peste jumătate de miliard de lei pentru construcția tronsonului Cahul - Giurgiulești, dar el așa și nu a fost finalizat.

Totodată, acesta a fost construit foarte aproape de râul Prut, apele caruia spală terasamentul, în consecintă, periodic, era sistată circulația trenurilor, iar CFM era nevoită să caute bani pentru a restabili circulația.

În 2012, un audit al Curții de Conturi constata o serie de încălcări la construcția tronsonului de cale ferată. Auditorii au depistat ca au fost incluse costuri neargumentate de 107 milioane de lei, iar cheltuielile exagerate au fost estimate la 67 de milioane de lei.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE