Agenția de Investiții a dat startul astăzi unei noi ediții a programului Export Missions, implementat cu susținerea Proiectului de Competitivitate a Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, finanțat de Banca Mondială.

La conferința de presă în cadrul căreia a fost anunțață lansarea programului au participat Viorel Garaz, Secretar de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ion Iordachi, Director general adjunct al Agenției de Investiții și Aurel Casian, Directorul Proiectului de Competitivitate a Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, finanțat de Banca Mondială.

În acest an misiunile de export sunt concentrate exclusiv pe piața României, iar scopul principal este de a oferi companiilor din Moldova care își doresc să exporte produsele sau serviciile în România informație ce ține de cerințele de conformitate și alte condiții pe care trebuie să le respecte pentru a putea accesa această piață.

Potrivit lui Ion Iordachi, directorul general adjunct al Agenției de Investiții, primii 55 de antreprenori moldoveni vor merge în  multiple vizite în România, unde se vor întâlni cu potențiali parteneri de export și vor  stabili parteneriate de lungă durată. „Suntem bucuroși să anunțăm despre prima misiune de export, care va avea loc în România. Sperăm că antreprenorii noștri vor reuși să încheie contracte comerciale de export cu mai multe companii de peste Prut, astfel încât în scurt timp să înceapă să-și vândă produsele pe piața europeană”, a subliniat Iordachi.

Programul Export Missions a ajuns la a treia ediție, fiind deja organizate peste 500 de întâlniri cu potențiali parteneri, iar companiile participante au generat exporturi în valoare de peste 2 milioane de Euro.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE