Procuratura Anticorupţie anunță că a aplicat, în comun cu Agenţia pentru recuperarea bunurilor infracţionale a CNA, sechestru în valoare de 301,6 milioane de lei în cadrul unui dosar de spălare de bani în proporții deosebit de mari la privatizarea Î.S. „AIR Moldova”.
 
În fapt, este vorba despre un şir de tranzacţii fictive, care au condus la privatizarea companiei aeriene vizate.
 
„Prin urmare, aplicarea sechestrului pe capitalul statutar al întreprinderii de peste 300 milioane de lei are ca sop evitarea riscurilor de înstrăinare a patrimoniului companiei”, emnționează reprezentanții Prcouraturii. 
Amintim că, potrivit Comisiei parlamentare de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice în perioada anilor 2013-2019, pe parcursul anilor 2017-2018, a fost creată impresia că „Air Moldova” este în prag de faliment și trebuie înstrăinată urgent. Pe de altă parte, întreg procesul de privatizare părea un proces de rutină, iar reprezentanții statului vând cu regularitate companii de talia „Air Moldova”. Totuși, a fost semnat contactul de vânzare-cumpărare pe 2 octombrie, unde reprezentanții statului și reprezentanții ofertantului au venit cu declarații destul de tari, printre care faptul că până la finele anului 2019 vor fi lansate șapte rute noi. Acum vedem că nu există astfel de rute noi”, a declarat Victor Neaga, un alt consultant.

Potrivit lui, și monitorizarea post-privatizare a fost la cel mai jos nivel. S-a mai constatat că nu au fost înregistrate diferențe mari între situația de până la privatizarea companie și după. Datoriile pe care le înregistra „Air Moldova” nu au fost achitate. „Concluziile experților sunt că scopul privatizării nu a fost realizat și există suspiciuni rezonabile despre faptul că proprietatea statului a fost delapidată după care privatizată cu grave încălcări de procedură”, a mai spus Victor Neaga.
 
Amintim că Blue Air s-a asociat cu oamenii de afaceri moldoveni Andrei Ianovici, care controlează Aergrup, și Serghei Melnik, care deține Air Jet, și a preluat Air Moldova, prin intermediul unei firme înființate în luna august 2018.
 
Zdg.md scria atunci că Civil Aviation Group SRL a fost fondată pe 23 august 2018 de către un grup de investitori între care cota cea mai mare (49%) este deținuta de Blue Air. Baza principală a companiei este Aeroportul Internațional Henri Coandă (OTP), principalul aeroport al Bucureștiului.
 

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE