Prima şedinţă a grupului de lucru privind implementarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU), prezidată de Dona Şcola, viceministru TIC a avut loc, miercuri, 11 august.
Potrivit vice-ministrului în procesul de implementare a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 trebuie de preluat experienţa pozitivă acumulată în toate instituţiile de resort şi de combinat în aşa mod încît SNUAU să devină un sistem funcţional şi de încredere.
În acest scop grupul de lucru, la prima etapa, va identifica practicile de succes şi constrîngerile cu care se confruntă în prezent serviciile de urgenţă în Republica Moldova. Totodată, vor fi identificate posibilităţile de finanţare externă pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate, care să determine modalitatea optimă de implementare a SNUAU.
Crearea Apelului de Urgenţă 112 are drept scop crearea centrelor operative pentru apeluri de urgenţă şi dotarea acestora cu un sistem de telecomunicaţii, destinat anunţării, recepţionării, prelucrării şi transmiterii către serviciile solicitate a apelurilor de urgenţă, în mod centralizat şi unitar. Sistemul este folosit şi pentru comunicarea între serviciile specializate de intervenţie: Poliţie, Salvatori şi Pompieri, Asistenţă Medicală Urgentă şi alte servicii care au obligaţia de a interveni în cazul apelurilor de urgenţă.