Republica Moldova urmează să fie parte a unui tronson regional de autostradă. În acest sens, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, și directorul Administrației de Stat a Drumurilor (ASD) au semnat un Acord de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții, prin intermediul căreia Asociația Mondială a Drumurilor (PIARC) va finanța realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al proiectului de construire a autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa.

Potrivit ASD, studiul de prefezabilitate va fi finalizat în anul 2024, iar până la sfârșitul anului 2025 se prevede finalizarea studiului de fezabilitate.

„Aceste studii vizează o analiză detaliată a stării actuale a infrastructurii rutiere, a intensității traficului planificat, precum și o evaluare economică. De asemenea, vor fi definite punctele geografice și principalii parametri tehnici ai autostrăzii, inclusiv lățimea și altele. Proiectul de construire a autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa este inclus în Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+ și are o importanță națională strategică. Autostrada va conecta centrele economice și industriale regionale ale celor trei țări, va facilita comerțul și va contribui semnificativ la dezvoltarea economică și socială", comunică Administraţia de Stat a Drumurilor.

„Construirea autostrăzii este un proiect de importanță națională. Autostrada Ungheni – Chișinău – Odesa va conecta centrele economice și industriale regionale ale celor trei țări, va facilita comerțul, dezvoltarea economică și socială, iar Republica Moldova va fi mai aproape de UE și la nivel de infrastructură. Ne dorim cu toții ca acest proiect să se realizeze în termene cât mai restrânse, iar construcția să înceapă cât mai repede. În același timp, trebuie să fim conștienți că astfel de proiecte durează în timp. Din păcate, timp s-a pierdut mult. Aceste studii deja trebuia să fie făcute mulți ani în urmă. Recuperăm acum. Ne vom mișca cât mai repede posibil că în următorii ani să parcurgem celelalte etape: proiectarea, identificarea resurselor financiare, licitarea și inițierea lucrărilor”, a menționat ministrul Andrei Spînu.

Oficialul a precizat că fiecare din cei 300 de kilometri ai tronsonului ar putea să coste între 8 și 12 milioane de euro. Spînu a estimat că lucrările de construcție a autostrăzii ar putea dura 10 ani.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE