Punctul de trecere a frontierei moldo-române „Leova – Bumbăta” a fost deschis marți, 23 mai, în regim de testare.

Prin instituirea acestuia va fi facilitată  traversarea frontierei de către persoane și mijloace de transport. De asemenea, va fi  fluidizat traficul transfrontalier și redus timpul de așteptare la celelalte puncte de trecere a frontierei de stat, care acum sunt mai solicitate. Programul de lucru va fi în regim de zi, în intervalul orelor 08:00 - 20:00. La prima etapă va fi permisă trecerea frontierei de către unitățile de transport cu masa totală de 3,5 tone, iar după finalizarea lucrărilor, în data de 30 iunie, vor putea circula pe aici și autovehicule de mare tonaj.

„Punctul de trecere a frontierei „Leova – Bumbăta” este o soluție abordată abordată pe timp de criză, în condițiile bugetare restrânse, născute din nevoia de a conecta R. Moldova la Europa, de a ajuta Ucraina să-i transporte mărfurile, de a sprijini țările Europei în asigurarea unui flux constant de aprovizionare. (…) Am decis deschiderea traficului în regim de testare. Pentru început, punctul de trecere a frontierei „Leova – Bumbăta” va funcționa pentru anumite categorii de transport, pentru ca specialiștii să poată efectua toate analizele necesare asupra unui regim de funcționare optim al punctului de trecere a frontierei. Traversarea va începe pentru microbuze, pentru unitățile de transport de pasageri și pentru autoturisme. Ulterior se va permite traversarea și a automarfarelor”, a declarat ministrul Afacerilor Interne al R. Moldova, Ana Revenco.

La eveniment a participat și ministrul Afacerilor Interne din România, Lucian Bode. Oficialul a declarat că „operaționalizarea punctului de trecere a frontierei „Leova – Bumbăta” va contribui la degajarea traficului rutier la vama Albița”.

„Acest punct de trecere a frontierei ,este deschis acum în primă etapă traficului internațional de persoane, în regim de trafic pietonal și rutier, cât și autovehiculelor de până la 3,5 tone, cu câte o arteră de control pe fiecare sens, cu program de funcționare între 8:00 și 20:00”, a declarat ministrul Afacerilor Interne din România, Lucian Bode.

„Punctul Provizoriu de Trecere care a costat 13,2 milioane de lei românești alocați de la Bugetul României reprezintă o alternativă la PTF Albița, care este la ora actuală extrem de aglomerat.

În paralel, am început demersurile pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și ulterior construcția în această zonă a unui  Punct de Trecere definitiv a frontierei cu Republica Moldova”, a menționat vicepremierul României Sorin Grindeanu

Până în 1944, peste 20 de poduri stabile şi plutitoare legau cele două maluri ale Prutului. Majoritatea însă au fost distruse, printre acestea inclusiv podul de la Leova-Bumbăta, care potrivit unor cărţi istorice ar data încă din 1781 şi care a fost distrus de armata sovietică în 1944.

De altfel, după război rămăseseră doar două poduri feroviare peste Prut: cel de la Cantemir -Fălciu şi cel de la Ungheni – Holboca.

În perioada sovietică au fost refăcute alte 5 poduri rutiere (Giurgiuleşti – Galaţi, Leuşeni – Albiţa, Cahul – Oancea, Sculeni – Sculeni şi coronamentul barajului Costeşti – Stânca) Ulterior, în perioada independenţei, în 2005, a fost reconstruit podul de la Lipcani – Rădăuţi Prut.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE