După ce Comisia pentru Situații Excepționale a luat decizia de a limita adaosul comercial la uleiul dezodorizat, lanțurile de magazine urmează să aplice această prevedere. În ultima perioadă, atât producătorii de ulei, cât și rețelele de comercializare s-au învinuit reciproc de prețul exagerat la ulei.

În ajunul luării deciziei de către CSE de a limita adaosul comercial la ulei, președintele Parlamentului, Igor Grosu, a venit cu un mesaj tăios către patronii lanțurilor comerciale. El le-a sugerat acestora să nu profite de situația complicată în care se află Moldova și să dea dovadă de responsabilitate socială.

„Am un mesaj către patronii lanțurilor comerciale. Stimați proprietari voi v-ați făcut plinul și pe timp de pandemie vă faceți plinul și acum. E nevoie un pic de mai multă responsabilitate socială. Cu toții parcurgem o perioadă complicată trebuie să fim mai solidari și să ne gândim la cei cu venituri mici în condițiile când inflația le papă salariile și pensiile”, a precizat Igor Grosu.

La începutul lunii mai, prețul unui litru de ulei de floarea soarelui s-a majorat cu aproximativ 30 la suta, iar Consiliul Concurenței a declarat că examinează situația de pe piață și va interveni.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE