Fostul vicepreședinte al parlamentului Alexandr Slusari a oferit un comenatariu privind posibila vânzare a Portului Giugiulești. Slusari spune că lucrurile sunt foarte complicate acolo, iar BERD a făcut o mare greșeală, cănd a preluat control asupra Danube Logistics, în mod dubios, prin intermediul unei companii din Cipru. Fostul depuat mai spune că pe fondul litigiului, guvernarea nu are o strategie în privința Portului, care se află în arendă, iar BERD încearcă să scăpe de aceste active toxice. Slusari a mai scris că toate aranjamentele juridice privind Portul Giurgiulești au fost făcute pe perioada guvernării PCRM, iar cea mai bună soluție ar fi rezilierea acordului de arendă cu Danube Logistics și revenirea Portului în gestiunea statului.

„Văd că iară a apărut un erou, care strigă că portul strategic trebuie să revină în proprietatea statului. Omul, care 4 ani era președinte de buzunar al lui Plahotniuc, în tot mandatul lui nu a făcut nimic ca să încurce criminalului împreună cu Vaja Jashi să pună de-facto portul sub control.

Vreau să informezi pe toți cetățeni și mai ales pe fostul responsabil pentru port, domnul Dodon, că acest obiect este în proprietatea statului, dar a fost transmis în arenda pe 25 ani în perioada lui Vladimir Voronin - președinte și Marian Lupu - ministru al economiei. Apropo, terenul, pe care este amplasat portul, a fost transmis în arenda pe 99 ani.

Eu demult pledezi pentru rezilierea acestui contract, deoarece un pic cunosc ce s-a întămplat în cadrul companiilor, care gestionau prezentul obiect de infrastructură critică și în general consider că în timpurile care trăim toata infrastructura critică urmează să fie gestionată de autoritățile publice. Dar lucrurile sunt foarte complicate acolo. BERD a făcut, după mine, o mare greșeală, cănd a preluat control asupra Danube Logistics în mod dubios prin intermediul unei companii din Cipru. Acest lucru s-a produs în situația unui conflict juridic între doi foști acționari, unu dintre care a fost dat în căutare. Plus a fost pornit dosar penal și activele Danube , inclusiv infrastructură portuară, se află sub sechestru. Din păcate, societate nu cunoaște cum merge ancheta și cum durează litigiul. Guvernare , probabil, nu are strategia în privința Portului, care se află în arendă, deoarece pentru ei BERD este o vacă sacră, chiar dacă decizia greșită a fost luată de unii moldoveni, care au activat la instituție financiară internațională. Probabil, BERD acum în mare disperare încearcă să scăpe de aceste active toxice pentru ei în scopul de a evita situația cănd unu din foști proprietari revine și va pretinde la recuperarea prejudiciului.

În asemenea circumstanțe, foarte posibil că curănd ajungem în situația cănd cea mai rațională soluție pentru toți participanți ai acestui conflict ar fi rezilierea acordului de arendă cu Danube Logistics și revenirea portului în gestiunea statului. Dar e nevoie de mai mult caracter din partea guvernului, fără acordul căruia nu poate fi efectuată nici o tranzacția cu obiectul de infrastructură critică. Căt caracter, atătă țară !”, a concluzionat Alexandr Slusari.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE