Autoritățile municipale lucrează asupra unei strategii cu privire la excluderea suprapunerii rutelor de microbuze cu cele ale transportului public de mare capacitate. Procesul de elaborare a acestui plan a fost intensificat ca urmare a grevei transportatorilor privați nemulțumiți de actualul tarif pentru o călătorie cu microbuzul. Declarația aparține primarului de Chișinău, Dorin Chirtoacă, și a fost lansată în cadrul ședinței operative a serviciilor primăriei.

"Noi suntem obligați să excludem suprapunerea. Traficul va fi mult mai bine organizat, mult mai liniștit și mult mai sigur față de ceea ce avem astăzi s-au am avut până la greva respectivă. Parcul urban de Autobuze și Regia Transport Electric colectând mai mult pe anumite rute vor reuși să procure unități de transport noi, s-ar putea cumpăra câte un troleibuz pe săptămână. Evident transport nu putem avea pe fiecare stradă a orașului pentru că nu există nicăieri în lume așa ceva. Din bugetul anului 2013, obligatoriu asamblarea a 50 de troleibuze și procurarea a 100 de autobuze, iar microbuzele în cazul în care vor respecta condițiile unui serviciu public, atunci vor putea activa pe rutele periferice acolo unde nu este transport", a precizat Dorin Chirtoacă.
 
Edilul a solicitat Parcului Urban de Autobuze și Regiei Transport Electric, ca până în 2013 să facă tot posibilul pentru a avea în rezervă până la 50 de unități de transport, în cazul apariției unei noi răsturnări de situație.
 
Conform datelor Primăriei Chișinău, astăzi pe rutele municipale au ieșit la linie 258 de troleibuze și 93 de autobuze. Şoferii de maxi-taxi au ieşit la muncă la sfârşitul săptămânii trecute, după aproape trei zile de grevă. Conducătorii auto erau supăraţi că CMC-ul nu le aprobă un tarif de 5 lei pentru călătoria cu microbuzul, criticând dur amenzile frecvente date de Fisc şi Poliţia Rutieră.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE