Calea Ferată și Aeroportul Internațional vor rămâne în gestiunea statului, a declarat ministrul Infrastructurii. Andrei Spînu, la o emisiune de la Moldova 1.
„ Calea Ferată, la moment, nu poate fi gestionată de un operator privat. Noi suntem și într-un proces de reformare a întregului sector feroviar ca în următorii ani să putem atrage companii care să utilizeze infrastructura feroviară. Dar, trebuie să fie clar că toată infrastructura feroviară va rămâne în gestiunea statului”, spune Spînu. Asta deși, noul Cod al transportului feroviar prevede crearea condițiilor pentru eliminarea monopolului Î.S. ”Calea Ferată din Moldova” pe piața serviciilor feroviare. Ar însemna că infrastructura feroviară ar aparține în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă ar putea fi prestate de operatori privați.
Ce ține de Aeroport, avem o situație în care Aeroportul a fost preluat de către stat de la acel grup criminal și este gestionat la moment. Dar, cu siguranță, statul gestionează acum mai bine Aeroportul decât a făcut-o acel grup criminal”, a declarat Andrei Spînu.
Anterior, ministrul Spînu declara că își dorește semnarea unui parteneriat public-privat pentru Aeroportului Internațional Chișinău și că acest activ are nevoie de o investiție de circa 6 miliarde de lei, bani pe care bugetul de stat nu-i are, iar un posibil investitor ar fi un consorțiu franco-german pentru a opera acest activ. Oficialul spunea că una din problemele pentru autorități este lipsa unei expertize necesare, implicit atragerea unor operatori noi pe piața avia din Moldova