Panasonic are probleme, după ce vânzările au scăzut, iar costurile închiderii unor uzine şi cele cu restructurarea au tot crescut. Un alt factor important a fost aprecierea yen-ului japonez, ceea ce a făcut ca produsele companiei să fie mai puţin competitive faţă de cele ale rivalului coreean Samsung Electronics care beneficiază de o monedă naţională (won-ul coreean) ceva mai slabă.

Panasonic a spus că vânzările au scăzut pe toate segmentele în trimestrul al treilea din anul fiscal curent şi se aşteaptă că scăderile să se accentueze în trimestrul curent, ultimul al anului fiscal. Declinul i-a făcut pe japonezi  să-şi schimbe total aşteptările, de la un profit de 30 miliarde yeni, la pierderi de 380 miliarde yeni (4,2 miliarde dolari).

Pierderile estimate de companie sunt mai mari decât cele vehiculate de presă zilele acestea - 350 miliarde yeni. Compania a anunţat că va închide 27 de situri de producţie şi va renunţa la 15.000 din cei 300.000 de angajaţi de pe plan mondial. Reducerile de personal vor fi puse în aplicare până în martie 2010, jumătate din angajaţii afectaţi vor fi din Japonia.

Compania a afişat pierderi nete de 63,1 miliarde yeni (700 milioane dolari) în trimestrul octombrie - decembrie 2008 faţă de un profit de 115 miliarde yeni în perioada similară din 2007.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE