Chiar dacă numărul de apeluri de urgenţă a crescut, operatorii susţin că reuşesc să facă faţă situaţiei.

Unii oameni solicită diverse informaţii, care nu sunt de competenţa Serviciului, iar alţii apelează abuziv, repetat sau involuntar. Orice apel fals poate să compromită viaţa unei persoane care are nevoie de ajutor cu adevărat.

În această perioadă, operatorii dispun de un set de întrebări pentru a stabili toate circumstanţele în care se află persoana şi a priotiza trimiterea echipajelor de urgenţă. Oamenii sunt îndemnaţi să ofere toate informaţiile cerute de operatori.

„Au anumit set de întrebări pentru a stabili dacă persoana are care suspecţii de COVID sau nu, dacă persoana a călătorit în ultima perioadă de 14 zile într-o ţartă cu risc sporit de acest virus sau a intrat în contact cu aceste persoane, în alte situaţii putem vorbi despre afecţiunile respiratorii sezoniere” a declarat Liviu Oboroc, director al Serviciului 112.

 

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE