Igor Munteanu, liderul Coaliției pentru Unitate și Bunăstare (CUB), afirmă că Aeroportul Internațional Chișinău lunecă spre noi scheme de corupție, cu contribuția partidului de guvernământ. Pe 18 ianuarie, Agenția Proprietății Publice și Aeroportul Chișinău au anunțat că au scos la licitație spațiile din zona Travel Retail & Food din incita Aeroportului Internațional Chișinău, cunoscute ca Zona Sterilă și Zona Duty Free.

Liderul CUB spune că, tocmai, în jurul acestor spații din Aeroport se împletesc interese cu participarea celor de la PAS

„Aeroportul concesionat în condiții obscure în 2013 a fost restituit statului. Greu, după 10 ani de furturi și cârdășii, dar s-a făcut. Statul era obligat să găsească un management eficient, pastrandu-l și arătând ca este competent să-și asume un management de calitate în cel mai important hub aerian al RM. Se pare ca nu. Tentația chilipirului este puternică și în actuala guvernare. Vedem ca se încep, aparent, schemele. Dincolo de faptul ca Procuratura nu a avansat prea mult cu invinuitii puși sub acuzare pe cazul AIC, dar și pe privatizarea Air-Moldova. Interesele zumzăie zgomotos în capul unor demnitari PAS. Recent, miniștrii puterii actuale au stabilit, în condiții opace, un Caiet de sarcini cu niște criterii pentru închirierea spațiilor comerciale din Aeroport, favorizând deschis o companie pe nume “Lagardere”, singura companie care întrunește exigentele concursului respectiv. Nu înainte de a se destăinui public ce “vise” au aceștia cu privire la noate concesionari noi pe care le intenționează și cu cine. Drept condiții impuse pentru magazinele

Retail în Caietul de sarcini sunt următoarele:

1) experiența de minimum șapte ani în domeniul comerțului duty free și alimentației publice în cel puțin 10 aeroporturi din Uniunea Europeană, cu trafic de minimum 2,5 milioane pasageri în ultimii trei ani.

2) experiența de administrare, în ultimii cinci ani, a cel puțin trei spații comerciale cu același profil – travel retail – și trei spații cu destinația alimentație publică în aeroporturi internaționale. 3) cifra de afaceri de cel puțin 30 de milioane euro anual în unul din ultimii trei ani”, a scris politicianul într-o postare pe Facebook.

Igor Munteanu a mai spus că, va reveni în scurt timp la proiectele de concesionare și a felicitat jurnaliștii pentru investigațiile de presă, dar s-a întrebat unde-s procurorii?

Recent, Andrei Spînu, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, declara că statul își dorește semnarea unui parteneriat public-privat pentru Aeroportului Internațional Chișinău. Spînu menționa că Aeroportul are nevoie de o investiție de circa 6 miliarde de lei, bani pe care bugetul de stat nu-i are, iar un posibil investitor ar fi un consorțiu franco-german pentru a opera acest activ. Oficialul mai spune că una din problemele pentru autorități este lipsa unei expertize necesare, implicit atragerea unor operatori noi pe piața avia din Moldova

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE