Consumul în Italia va înregistra o scădere de 3% anul acesta, comparativ cu 2011. Aceasta este cea mai mare diminuare a consumului începând din 1946, în urma problemelor economice şi a creşterii unor taxe către guvern, conform unui studiu al Confcommercio, organizaţia retailerilor italieni, scrie Business24.ro.
Între trimestrul al treilea al anului 2007 şi trimestrul al doilea din acest an, cheltuielile de consum au scăzut cu 6,5%, chiar dacă achiziţiile de telefoane mobile şi computere s-au menţinut, arată studiul.
Declinul consumului închide magazinele mici, însă marile laţuri de discount rezistă mai bine, notează organizaţia.
Cantitatea de lapte cumpărată în Italia în prima jumatate a anului a scăzut cu 7%, iar cea de ulei de măsline cu 5%, potrivit unui raport al asociaţiei fermierilor, Coldiretti.
Piaţa auto, în scadere
Piaţa auto va înregistra, de asemenea, o scădere importanţa în acest an, scrie cotidianul italian La Repubblica. Numărul de maşini cumpărate este estimat la 1,42 milioane de unităţi pentru 2012, cu un milion mai puţin comparativ cu 2002 şi la egalitate cu anul 1979.
O scădere semnificativă s-a înregistrat pe piaţa creditelor ipotecare în primul trimestru al acestui an, şi anume 49,6%. Vaâzările de proprietăţi imobiliare au înregistrat un declin de 16,9%.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE