Autoritățile din Galați au anunțat vineri, 26 aprilie 2024, că proiectul Aeroportului internațional Galați-Brăila a primit acord de la ROMATSA. Asta ar însemna că el va fi inclus în Master Planul General de Transport și mai are nevoie de câteva studii pentru a fi organizată licitația pentru desemnarea constructorului.

Specialiștii au stabilit că aeroportul din județul Galați va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare.

Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, notează adevărul.ro

Conform proiectului, aeroportul Internațional Galați-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp.

Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța.

„Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanțare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitația pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme și instalații: panouri fotovoltaice, instalații  inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit).

De asemenea, va avea sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptopurilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE