Două aparate ale aviaţiei braziliene, dotate cu echipamente electronice, radare şi dispozitive infraroşu, au încercat să găsească o urmă a aeronavei Airbus A330, la circa 1.100 de kilometri în largul coastelor braziliene.
La circa 24 de ore de la dispariţia aparatului Airbus, nu există practic nici o speranţă de a mai găsi supravieţuitori. Preşedintele francez Nicolas Sarkozy a recunoscut că şansele de a recupera supravieţuitori ai zborului AF447 "sunt infime".
Dacă acest lucru se va confirma, va fi vorba despre cea mai gravă catastrofă din istoria companiei Air France care nu mai înregistrase nici un deces de la prăbuşirea aeronavei Concorde în iulie 2000, incident soldat cu moartea a 113 de persoane.
"Cel mai probabil avionul a fost lovit de un fulger", a declarat Francois Brousse, directorul departamentului de comunicare al companiei Air France. "A intrat într-o zonă de furtună cu puternice turbulenţe care au generat defecţiuni", a adăugat el. Potrivit Meteo France, această zonă de întâlnire a maselor de aer dintre emisfera nordică şi cea sudică se numeşte "zonă de convergenţă intertropicală".
Aparatul este "conceput" să facă faţă perturbărilor tropicale "dar trebuie să fi fost mai multe circumstanţe", a precizat ministrul francez al Ecologiei, Jean-Louis Boorlo, care se ocupă de transporturi.
Avionul, dat în funcţiune în 2005 şi căruia i s-au efecutat revizii la jumătatea lunii aprilie 2009, avea un echipaj experimentat, comandantul de bord având la activ circa 11.000 de ore de zbor, dintre care 1.700 pe ruta Rio de Janeiro – Paris.