Sergiu Cotelnic a fost numit în funcție de șef al Căii Ferate din Moldova (CFM). Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.
În martie 2024, bani.md a scris că Sergiu Cotelnic, fost șef al depoului de vagoane Chișinău și actual șef al depoului de locomotive, este în centrul unui scandal de proporții, incriminându-se că ar fi pus pe roate o schemă de contrabandă cu țigări și că ar fi implicat în mod direct în facilitarea și coordonarea acestor activități ilegale.
Jurnaliștii de la bani.md citau surse din cadrul instituției, care au declarat atunci că ”traficul ilicit de țigări s-ar face cu girul instituțiilor de control ale statului. Au fost depistate mai multe cazuri de contrabandă cu țigări de vameșii din România, dar nu știu cum se făcea că prin Republica Moldova se trecea neobservat”. Cotelnic nu a comentat acuzațiile.
Directorul interimar al Întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM), Serghei Tomșa, a depus la data de 25 februarie cererea de demisie. Informația a fost confirmată de șeful Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari.
Situația la CFM a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea Portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor CFM și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, care au început să se confrunte cu restanțe de câteva luni.
În plin regres financiar și cu datorii la salarii de milioane de lei, CFM a decis să instituie, din septembrie 2024, un program de patru zile lucrătoare pe săptămână. Întreprinderea își motiva atunci decizia prin scăderea semnificativă a volumului de transport de mărfuri.
În încercarea de a reduce povara financiară și de a achita parțial datoriile salariale, CFM a scos la licitație, pe parcursul anului trecut, vagoane și piese vechi, însă măsurile s-au dovedit a fi insuficiente pentru redresarea situației economice.