Consumatorul a avea încheiat un contract de asigurare cu o companie de asigurări din Republica Moldova. În perioda asigurată, automobilul de model Range-Rover a fost implicat într-un accident, fapt despre care, imediat, a fost informat telefonic prestatorul de servicii, iar ulterior, și în formă scrisă.
Conform procesului verbal de constatare a pagubelor automobilului avariat, compania de asigurări se obliga ca în 10 zile calendaristice de la depunerea înștiințării să informeze consumatorul despre decizia privind achitarea despăgubirii.
Ținând cont de faptul că bărbatul nu a primit un răspuns în termen privind decizia companiei în vederea raportului de evaluare al pagubei, acesta a înaintat o reclamație către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, unde a solicitat implicarea ei întru achitarea despăgubirilor materiale prin respectarea prevederilor contractuale de către compania de asigurări.
În rezultatul intervenției Agenției, compania de asigurări a achitat consumatorului suma necesară pentru acoperirea prejudiciului material în valoare de peste 340 000 lei.