Spiritele din Parlament s-au încins în timp ce a fost pus în dezbateri un proiect de lege înaintat de socialiști, anunță Politik.md. Proiectul vine să modifice Codul Transporturilor Rutiere, astfel încât Agenția Națională de Transport Auto să fie finanțată nu de către agenții economici din domeniu, ci să fie finanțată de stat.
O altă propunere a socialiștilor ține de experiența de activitate a șoferilor, care să aibă dreptul să transporte călători sau mărfuri. Raportorul socialist, Oleg Lipski, care este și autorul acestei inițiative susține că obligativitatea asigurarea capacității financiare a operatorilor trebuie eliminată, pentru că aceasta este o povară grea și nejustificată
„În prezent toți operatorii de transport rutier internațional se confruntă cu această problemă creată administrativ, fapt care poate fi ușor confirmat de către Camera de Licențiere, Ministerul Finanțelor, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat și de Serviciul Vamal. În situația când toți operatorii au probleme financiare și au costuri financiare mari, aceste cerințe afectează și mai mult ramura transportului”, a declara Lipski.
De asemenea, în proiectul de lege se propune ca șoferii să nu mai fi obligați să dețină vchimea în muncă de cel puțin 3 ani. Excepție vor face șoferii, care transportă călători, mărfuri periculoase sau cele de mare tonaj, șoferii de transport pe distanțe lungi, pentru trasportul internațional, unde experiența de cel puțin 3 ani de muncă va rămâne în continuare obligatorie.
Cu obiecții a venit deputatul PD, Raisa Apolschi, care a fost deranjată de faptul că se exclude obligativitatea de 3 ani de experiență, ceea ce ar provoca pericole în traficul rutier. De asemenea, cu obiecții a venit și democratul Dumitru Diacov, care a propus ca proiectul să fie întors în Comisie și discutat suplimentar, mai ales că în acest sens lipsește avizul Ministerului Transporturilor.
De cealaltă parte, președintele Comsiei economice, Ștefan Creangă a spus că proiectul nu are nevoie de a fi reîntors în comisie, deoarece a fost discutat minuțios, ba chiar a fost creată și o comisie de lucru, care a analizat proiectul. În context, Ștefan Creangă a propus ca acest proiect să fie comasat cu proiectul înregisrat de către democratul Sergiu Sîrbu, deoarece vine cu modificări pentru același Cod.
Proiectul a fost susținut cu votul majorității în prima lectură, iar pentru lectura a doua urmează să fie comasat cu un alt proiect.