Astfel, din schemă şi din decizia CSJ, devine clar că, ocupând o funcţie importantă în cadrul BEM, Viorel Ţopa, oferă un credit de 1000 000 de dolari companiei AIR MOLDOVA. În calitate de gaj, firma offshore, pe care o deţine, transferă pe conturile BEM suma de 400 de mii de Dolari (depuşi anterior pe conturile firmei de către complici). După ce AIR MOLDOVA obţine creditul de 1 milion de dolari începe a doua etapă a schemei de delapidare.
Ştiind din start că AIR Moldova nu va restitui creditul, Viorel Ţopa, aflânduse în funcţie la BEM, emite o dispoziţie prin care permite firmei offshore (care-i aparţine) să-şi retragă banii din bancă, chiar dacă acesta era de fapt un gaj.
Aşadar, Viorel Ţopa a intrat ilegal, prin delapidare, în posesia unui “comision” de 400 de mii de Euro acordat pentru un credit despre care se ştia din start că nu va fi stins, iar BEM a rămas şi fără 1 000 000 de USD şi fără gajul retras ilegal de către Viorel Ţopa.