Politicianul se arată, însă, mirat de faptul că în raportul Promo Lex este prezentată activitatea sa de binefacere, pe care a desfăşurat-o în calitate de persoană fizică cu mult înainte de demararea campaniei electorale şi înregistrarea partidului „PATRIA” la CEC.
Organizația neguvernamentală Promo-Lex a dat publicității al doilea raport despre campania electorală dinaintea alegerilor de la 30 noiembrie, în care se arată că mai multe partide politice, inclusiv formaţiunea politică condusă de Renato Usatîi au distribuit cadouri electorale în scopul coruperii alegătoriilor. Politicianului i se invocă faptul că în luna septembrie a finanţat instalarea unor geamuri termopan la o casă din capitala de nord a ţării, dar nu este specificat că acest act de caritate l-a făcut cu mult înainte de campania electorală.
„Am studiat foarte atent Al doilea raport Promo-Lex de monitorizare a campaniei electorale şi apreciez abordarea echilibrată a campaniei electorale din partea autorilor raportului. Totodată consider necesar să menţionez faptul că activitatea de binefacere a persoanei fizice Renato Usatîi până la începerea în mod oficial a campaniei electorale nu are nimic în comun cu activitatea concurentului electoral din partea partidului “PATRIA”, unde am fost înregistrat de CEC pe data de 13 octombrie.”, a declarat Renato Usatîi.
Politicianul le urează succes observatorilor Promo-Lex în activitatea lor de monitorizare obiectivă a campaniei electorale.