Drumuri şi poduri europene, apeducturi în toate localităţile, căi ferată moderne, şcoli şi grădiniţe. Sunt câteva dintre obiectivele stabilte de Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale pentru următorii anii. Ministrul Andrei Spînu a prezentat astăzi priorităţile strategice, numite generic Planul de Reconstrucţie a Infrastructurii 5+1.
Unul dintre obiectivele Planului de Reconstrucţie a Infrastructurii Republicii Moldova 5+1 sunt drumurile şi podurile naţionale. Potrivit ministrului Infrastructurii, pentru reabilitarea celor şase mii de km de drum din toată ţara ar fi nevoie de şapte miliarde de euro. Banii trebuie atraşi prin proiecte europene
„ Aproape şase mii de km trebuie să fie de o calitate bună şi foarte bună. Anul acesta s-au alocat 501 milioane lei pentru drumurile regionale, iar construcţia lor deja a început în luna septembrie, vom reconstrui podurile din ţară şi vor reconstrui în siguranţa rutieră.
Modernizarea transportului terestru, aerian şi dezvoltarea portului Giurgiuleşti este o altă prioritate din program. Autoritățile își propun să cumpere peste o mie de vagoane noi pentru transportul de marfă, 30 de locomotive de manevră şi echipamente pentru portul naval Giurgiulești pentru a face posibilă deschiderea cheiurilor temporare pe Nistru și Prut. Sunt proiecte ambiţioase de anvergură, dar Moldova poate merge cu adevărat înaite spre Europa dacă ele sunt realizate în următorii ani. Indiferent de cânt va dura implimentarea lor aceste proiecte trebuie început şi duse la îndeplinire. Doar apropierea de UE poate să ne aducă aceste resurse necesare pentru dezvoltare”, a menționat Andrei Spînu