Infrastructura rutieră spre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta, constucţia căruia face obiectul unui dosar penal, este gata în proporție de 97 la sută. Lucrările au costat statul peste 280 de milioane de lei, iar investițiile au trezit suspiciuni în spaţiul public. Pentru a aduce clarificări referitoare la costurile proiectului, ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a organizat, astăzi, un tur de presă pe şantier, notează TVRMoldova

Construcţia drumului de acces spre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta a început în toamna anului 2022. Iniţial, valoarea totală a proiectului a fost estimată la 250 milioane de lei. După o perioadă, costurile au mai crescut cu 30 de milioane de lei. Reprezentanţii Întreprinderii de Stat a Drumurilor spun că aceste cheltuieli sunt justificate.

„ Când vorbim despre realizarea obiectivului de 3,5 km, deci, noi avem aici 400 de metri, care presupune 4 benzi de circulaţie, ceea ce dacă proiectăm se extinde la 800 de metri. Au fost patru etape de realizare a proiectului - construcţia drumului de acces spre punctul de trecere a frontierei, amenajarea acestuia, construcţia unei parcări speciale şi a unui drum de ocolire”, spune Sergiu Gălușcă director adjunct, Administraţia de Stat a Drumurilor

„ Când vorbim despre acest proiect, nu vorbim de 3,5 km de drum cum se încearcă să se spună dar de toate aceste patru etape. Toată construcţia acestui drum, parcare, spaţiu pentru poliţia de frontieră au fost făcute din bugetul de stat. Podul de pontoane şi.. s-au făcut din bugetul României”, a menționat Andrei Spînu ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale

Construcţia parcării pentru TIR-uri a costat peste 42 de milioane de lei. Platforma are peste 13 mii de metri pătraţi, iar acum se fac ultimele lucrări de asfaltare.

În decembrie 2023, Procuratura Anticorupție a pornit o cauză penală de "abuz în serviciu", în care sunt vizați factori de decizie de la "Administrația de Stat a Drumurilor". Dosarul se referă la verificarea legalității procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta. Iar în februarie 2024 au fost efectuate mai multe percheziţii în birourile angajaţilor instituţiei stat şi a companiei care efectuaează lucrările. Procuratura nu a prezentat deocamdată rezultatele anchetei, iar ministrul Andrei Spînu a declarat că nu va comenta acţiunile organelor de drept.

„Am spus de mai multe ori, eu nu vreau să comentez ceea ce a făcut Procuratura Anticorupţie. Pe partea Ministerului eu vreau să mă asigur că dvs, cetăţenii au toată informaţia disponibilă pentru a-şi trage concluziile”, a spus Spînu

Potrivit autorităţilor, drumul urmează să fie dat în exploatare la finalul lunii mai.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE