Primul tren reutilat a ajuns ieri, în gara feroviară din Chişinău şi va cirula pe ruta Tighina – Ocniţa. Trenul cu patru vagoane, unul de clasa I şi celelalte de clasele II şi III a fost renovat în baza unui acord de modernizare dintre CFM şi S.C. Remar S. A. din oraşul Paşcani, România.

La eveniment au participat conducerea Ministerului Transporturilor, ai IS  “Calea Ferată din Moldova”, Ambasadorul României în Republica Moldova, Marius Lazurca, primarul capitalei, Dorin Chirtoacă, miniștri, deputați și reprezentanții Mass Media.
În acest context, Anatol Șalaru a declarat că noul tren reutilat conform standartelor europene este un etalon pentru toate trenurile din Republica Moldova care consumă motorină de șase ore mai puțin decât trenurile obișnuite.
“Acest tren asigură călătorilor cele mai bune condiții de deplasare, și în premieră pentru CFM acesta dispune de o rampă de urcare pentru persoanele cu handicap”, a mai declarat ministrul.
Directorul General al CFM, Vitalie Strună a menționat că noul tren, reutilat din fostul Diesel D1 de producţie ungară, este o premieră pentru ţara noastră. “Este dotat cu scaune confortabile, pentru un total de 267 de locuri, aer condiţionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la internet, televizoare, uşi automate şi un sistem care îi va informa pe călători despre opririle care urmează”.   
“Prin reconstrucţia şi modernizarea acestui tren automotor format din patru vagoane, s-a urmărit montarea şi adaptarea unor dotări noi, precum şi fiabilizarea sistemelor existente, în scopul creşterii confortului şi siguranţei călătorilor”, au precizat responsabilii români de reutilarea trenului.
De menționat că, în acest scop, un grup de angajaţi de la depoul de locomotive Chişinău au fost deja instruiţi de către specialiştii S. C. Remar S.A. Paşcani, privind exploatarea şi reparaţia trenului diesel modernizat.
Restaurarea primului tren prototip a fost realizată din mijloacele financiare ale CFM şi uzinii din Paşcani. Costul de renovare a unui tren este de 2 mln 200 euro. Următoarele trenuri vor fi aduse la o distanţă de 45 zile fiecare. 
 
   Clasa I
   Clasa II

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE