„Eu aș fi nesincer, dacă aș spune că nu sunt îngrijorat deloc, pentru că nu e plăcut pentru nimeni, pentru că avem cu toții familie, copii, părinți. Dar nu-mi fac griji, pentru că sunt sigur că orice procuror sau magistrat onest va confirma legalitatea acțiunilor mele și ale colegilor mei la acel moment. Am impresia că, în această vâltoare revoluționară, nu-și dau seama cât de ridicol arată această situație, or toată lumea o tratează ca o imixtiune în actul justiției. A indica procurorilor pe numele cui trebuie de intentat dosar penal și a exercita presiuni publice asupra magistraților, indicând unde să miște ancheta, este imixtiune. Mă îngrijorează că acești decidenți politici își permit declarații tari până la finalizarea investigațiilor și abuzează de funcțiile pe care le dețin. Se încalcă prezumția nevinovăției. Dacă se va continua, atunci nu-mi rămâne de cât să merg în instanță, pentru că e calomnie. Este un atac la imaginea mea profesională și de afaceri. Eu trăiesc din consultanță, iar imaginea contează”, a spus astăzi Lazăr astăzi, în cadrul unei conferințe de presă.
 
Sursa citată a menționat că, în cazul devalizării BEM, este vizat în ceea ce privește creșterea de capital din vara anului 2013. Lazăr afirmă că s-au spus cel puțin trei falsuri despre el, chiar dacă a fost audiat. „Eu am fost audiat, ascultat, dar nu și auzit”, a precizat acesta. Lazăr a dat citirii unor legi, care l-au obligat să acționeze atunci.
 
Și în cazul concesionării Aeroportului Internațional Chișinău, Valeriu Lazăr spune că s-a acționat „conform legii”. Cel mai mult acesta a fost deranjat de afirmația președintelui Comisiei de anchetă, Igor Munteanu, că atunci au fost trădate interesele de securitate națională. Astfel, Lazăr a amintit că este ofițer de rang înalt în cadrul SIS, chiar dacă în rezervă, și niciodată nu ar trăda interesele naționale. Fostul ministru a precizat că e lipsită de logică afirmația că prin concesionare s-au format breșe în sistemul de securitate: „Știți că majoritatea aeroporturilor din lume sunt concesionate? Vă dau câteva exemple de „trădare națională”. Aeroportul din Sofia, Bulgaria, a fost concesionat unui grup franco-german…14 aeroporturi din Grecia au fost concesionate. Asta e trădare națională?”.
 
Acesta s-a referit și la taxa de 9 euro, care a fost impusă de BERD și spune că aceasta este „justificată” în contractul de concesionare. „Acești 9 euro reprezintă o sursă de acoperire a finanțărilor de la BERD. Oricum această taxă rămânea în picioare, indiferent dacă nu avea să fie concesionat AIC. Cred că toți membrii Consiliului Suprem de Securitate (CSS), inclusiv președintele Igor Dodon, au fost induși în eroare cu privire la acești 9 euro. Deci, taxa de 9 euro se percepe doar la plecare. Copiii până la doi ani nu plăteasc această taxă, cei care se află în tranzit nu o plătesc. Nu se plătește această taxă nici la cursele noi. Doar după 12 luni se aplică. Astfel, doar 48% din numărul total de pasageri plătesc această taxă. De asemenea, eu niciodată nu am spus că AIC nu aduce profit. Eu aștept concluzii obiective de la această Comisie de anchetă, doar că mă tem că nu vom avea parte de acestea. Percepția generală că această concesionare a fost ceva controversat. Da, era necesară o anchetă obiectivă, iar eu sunt poate unul dintre cei mai interesat de asta”, a adăugat Valeriu Lazăr.

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE