Se menține tendința de a prezenta campania electorală de pe poziții editoriale diferite, este concluzia celui de-al patrulea raport de monitorizare a mass-mediei, prezentat joi, 26 martie de către Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) şi Asociaţia Presei Independente (API), în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte – Coaliţia 2009, transmite Politik.

În perioada 12 - 18 martie 2009 au fost monitorizate 24 de instituţii media ”în care jurnaliștii au tendința de a scoate din context anumite declarații de presă, de a le interpreta altfel și în consecință fiind distorsionate faptele”, a declarat Nadine Gogu, director interimar CIJ.

Experții nu atestă schimbări majore în modul de reflectare a campaniei electorale la niciunul dintre posturile care au demonstrat o atitudine partizană, tendențioasă în perioadele precedente de monitorizare. Posturile publice cu acoperire națională Moldova1 și Radio Moldova și-au menținut politica editorială de asistare a partidului de guvernământ în efortul de a se menține la putere, începându-și majoritatea buletinelor cu știri care-l favorizează.

Tendința de discreditare a unor partide de opoziție s-a menținut și în această perioadă. Posturile private NIT și Antena C au demonstrat o politică editorială similară, cu diferența că defavorizarea unor partide de opoziție la aceste posturi a fost mai accentuată.

Pe de altă parte, ProTV, TV7 și Vocea Basarabiei s-au menținut în continuare pe poziția unei reflectări pluraliste, mai echidistante a tuturor concurenților electorali.

”În presa scrisă se atestă o creștere a numărului de materiale jurnalistice la tema alegerilor, precum și a suprafeței de ziar destinată acestora. Ziarele, agențiile de presă și portalurile web monitorizate au publicat 560 de materiale care au vizat, direct sau indirect, campania electorală,” a precizat Petru Macovei, directorul executiv al API.

Celelalte mass-media monitorizate au un comportament editorial care nu indică favorizarea evidentă a vreunui concurent electoral sau încearcă să prezinte campania electorală mai mult sau mai puțin echilibrat.

Numărul de materiale care constituie educație electorală este în continuare foarte mic. Astfel instituțiile mass-media nu țin cont de necesitățile informaționale ale publicului, au concluzionat experții.

Raportul a fost elaborat în cadrul proiectului „Monitorizarea mass-media în campania electorală pentru alegerile parlamentare 2009”, susţinut financiar de către Reprezentanţa în Moldova a Fundaţiei Eurasia, cu resursele Agenţiei Suedeze pentru Cooperare şi Dezvoltare Internaţională (Sida/Asdi) şi Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).

URMĂREȘTE POLITIK.MD PE