Promovarea brand-ului naţional şi protecţia proprietăţii intelectuale a fost subiectul abordat în cadrul unei întruniri, la 22 iunie curent, de către conducerea Camerei de Comerţ şi Industrie a Moldovei şi consultantul internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale (OMPI), Helen Lom.
Expertul OMPI a precizat că „un brand bun poate spori cu 20% valoarea adăugată a unui produs. Deoarece brand-ul naţional influenţează asupra imaginii ţării, asupra economiei şi activităţii companiilor din această ţară, consider că sectorul privat trebuie să participe la elaborarea mecanismului de promovare a brand-ului naţional, iar Camera de Comerţ şi Industrie poate oferi asistenţă în acest sens”.
În acest context, CCI organizează concursul „Marca comercială a anului”, la care pot participa doar mărcile înregistrate oficial la Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală.
Întrevederea de lucru s-a desfăşurat în contextul vizitei în ţara noastră a consultantului internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale, Helen Lom, care are loc în perioada 22 - 23 iunie 2010. Scopul vizitei în Moldova este familiarizarea cu experienţa ţării noastre în domeniul branding-ului naţional, precum şi identificarea celor mai bune practici în vederea elaborării unor recomandări ale OMPI privind branding-ul naţional, rolul proprietăţii intelectuale, mărcilor şi indicaţiilor geografice, pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea brand-ului naţional în ţările cu economie în tranziţie.