În 1970, la numai 20 de ani, Richard Branson fonda compania Virgin şi, astăzi, este singurul antreprenor care a construit opt companii separate în opt industrii diferite care valorează miliarde de dolari. Şi a făcut toate acestea fără a avea o diplomă în domeniu, scrie Fin.ro.
În noua sa carte, „Like a Virgin: They won't teach you at business school”, Richard Branson dă şi câteva sfaturi care să facă o idee să devină o afacere de succes, potrivit Business Insider.
1. Nu face acest lucru dacă nu îţi place
A conduce o afacere presupune multă muncă, sudoare şi lacrimi (plus cafea). Dar, la sfârşitul zilei, vei construi ceva de care o să fii mândru. Branson povesteşte că atunci când a pus bazele Virgin „într-un subsol din Londra nu exista un plan sau o strategie măreaţă. Nu mi-am dorit să creez un imperiu. Pentru mine, a face o afacere înseamnă în primul rând a crea ceva de care să fiu mândru, să aduc oameni talentaţi laolaltă şi să fac ceva ce ar putea schimba cu adevărat vieţile oamenilor”.
2. Să fii vizibil
Branson a primit câteva sfaturi foarte importante atunci când a început să construiască virgin Airlines de la Sir Freddie Laker, un magnat al domeniului aviaţiei din Marea Britanie. „Să te asiguri că apari pe prima pagină şi nu în altele”, spune Laker. „Trebuie să ieşi în faţă şi să te vinzi. Să râzi de tine, altfel nu vei supravieţui”. Branson a spus dintotdeauna că este foarte important să călătoreşti pentru că astfel se întâlneşte cu foarte mulţi oameni şi aşa primeşte cele mai bune sugestii şi se nasc ideile pentru noi afaceri.
3. Numele trebuie să fie atent ales
Numele inedit pe care îl poartă compania Virgin este unul din elementele care au făcut din această afacere un succes. Branson se asigura însă că numele „Virgin” reprezintă şi o valoare adăugată, servicii mai bune şi o abordare mereu nouă.
4. Nu poţi să îşi conduci afacerea fără a-ţi asuma riscuri
Orice afacere presupune o doză de risc. Trebuie să fii pregătit să fii doborât, spune Branson, căci succesul vine foarte rar numai dacă joci la sigur . Există şi riscul de a eşua, dar Branson subliniază că „nu există nicăieri un eşec total”.
5. Prima impresie este eşenţială. Dar la fel este şi a doua
Prima impresie pe care le-o faci clienţilor este foarte importantă, spune Branson, dar la fel este şi a doua. A doua oară când un client contactează de obicei compania Virgin este pentru că a avut probleme cu un produs sau serviciu . Modul în care tu şi brandul tău se prezintă în astfel de situaţii spune foarte multe despre cum brandul poate menţine o relaţie bună cu clienţii şi cum poate depăsi obstacolele.
6. Defineşte-ţi brandul
Atunci când vine vorba despre definirea brandului, Branson îi sfătuieşte pe antreprenori să facă tocami ceea ce el nu a făcut cu Virgin şi anume să răspândească vestea existenţei companiei peste tot. Cu toate că este adevărat că Virgin activează în mai multe industrii, branson spuen că, de fapt, compania este centrată pe un singur lucru: „să găsească noi moduri pentru ca oamenii să se simtă bine”.
7. Să explorezi un domeniu necunoscut
Branson compară explorarea unui nou domeniu în business cu explorarea unui nou teritoriu în ştiinţă sau geografie. „O să găsim noi specii şi o să înţelegem mai bine ce se întâmplă cu apele adânci”, spune el. În traducere, Branson vrae să spună că sunt multe lucruri care nu au fost încă descoperite sau inventate. Iar din explorarea zonelor încă nedezvoltate, ar putea apărea noi idei şi inovaţii.