Politic Social Economic Extern Transnistria Interviuri Cultural Divertis Sport
Scrie o știre          Toate articolele           Sondaje           Opinii           Horoscop           Infografic
Ce spune Directorul CFM despre intenția lui Munteanu de a înlocui calea ferată cu un bulevard

 Directorul CFM, Iurie Topală, afirmă că proiectul candidatului PL, Valeriu Munteanu, care vrea să înlocuiască calea ferată din Chișinău cu un bulverad, este unul ireal în condițiile R.Moldova. Sunat de reporterii Deschide.MD, Topală a explicat că astfel de proiecte există, doar că punerea lor în aplicare impune un buget incompatibil cu posibilitățile financiare ale municipiului Chișinău.

„Nu am studiat în detaliu ceea ce a scris Domnul Munteanu, dar eu știu că în Chișinău sunt suficiente bulevarde pe care trebuie să le reparăm până a se ajunge la construcția unuia nou. În lumea asta sunt automagistrale și la etajul 2, și la etajul 3, sunt linii de căi ferate marfare, de pasageri...totul este posibil doar că este un „no”: cât ar costa asta? Dacă s-ar găsi cineva care să investească, de ce nu...”, a declarat Topală. 

Dincolo de toate, însă, trebuie să precizăm câteva momente, continuă șeful CFM. 

„În primul rând nu este în treaba autorităților locale ca să se ocupe de calea ferată. În al doilea rând, dacă scoți calea ferată trebuie să muți și gara. Cum vor ajunge oamenii la o gară din suburbie? În al treilea rând, calea ferată nu o poți construi după cum își imaginează alții, adică pe unde nimerește. Trebuie respectați anumiți parametri: nu pot  fi curbe mai mici de 200 m și multe altele. Adică pentru a proiecta un nou traseu trebuie să treci peste niște pământuri private, care la rândul lor trebuie cumpărate”, a continuat Iurie Topală.

Într-un final, sursa citată ne-a spus că doar reabilitarea unui kilometru de cale ferată deja existentă se ridică la suma de circa 1,5 milioane de euro.

Vom aminti că joi, candidatul PL Valeriu Munteanu a organizat oconferință de presă la care ne-a anunțat că „unul dintre primele proiecte pe care îl va începe când va fi ales primar al Chișinăului va fi desființarea căii ferate care despică și urâțește Chișinăul de la un capăt la altul. Calea ferată va ocoli Chișinăul  (aproximativ 35 km) la fel ca traseul rutier de centură care este proiectat, așa cum este în toate marile orașe europene”. 

Calea ferată va ajunge din vest până la Vatra, unde va fi construită o gară de pasageri, iar din est până la stația Revaca, de unde vor pleca trenurile cu destinația est. Toată suprafața căii ferate, a depozitelor și magaziilor feroviare, de la Revaca până la Vatra va fi înlocuită cu un bulevard mare, cu zeci de ramificații spre toate sectoarele orașului și suburbii, potrivit planurilor lui Valeriu Munteanu. 

 

 
 
Adaugă comentariu
Vă rugăm să folosiţi un limbaj decent în comentariile pe care le lăsaţi. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afişarea de anunţuri publicitare, precum si jigniri, trivialităţi, injurii se vor sancţiona prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul politik.md nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.
Nume / Prenume
 
Mesaj
 

Introduceţi codul
CAPTCHA Image
refresh
 
   

Credeți în Moldova! (VIDEO) (1)
Conferință de presă Trump-Putin: “Discuțiile au fost reușite. Este un foarte bun început” (VIDEO)
Partide politice


Publicitate
| Politic | Social | Economic | Extern | Transnistria | Interviuri | Cultural | Divertis | Sondaje | Opinii | Horoscop | Infografic | Sport |   Contacte   |